Bokningsvillkor
- Du har tillgång till hotellrummet senast kl. 15.00 ankomstdagen. Avresedagen måste du lämna rummet senast kl. 11.00.
- Reservationen måste avbokas senast kl 16:00 ankomstdagen för att undvika 100% debitering. Alla reservationer kräver ett giltigt kreditkort.
- Om du har bokat spabehandlingar och önskar avboka behöver avbokning ske senast 48 timmar innan din tid för spabehandlingen.
- Vi rekommenderar att du bokar bord i restaurangen och spabehandlingar i förväg så att du kan få de tider och upplevelser du önskar hos oss.
- I vår spa- & relaxavdelning finns olika pooler, jacuzzis och bastukoncept. Barn under 14 år är välkomna till spaavdelningen kl. 09.00-11.00 i sällskap av en vuxen.
Allmänna villkor
Här nedan kan du läsa våra allmänna villkor. Villkoren gäller alla bokningar hos oss, inklusive bokningar via vår webbplats, i vår app eller om den görs genom tredje part. Har du frågor ber vi dig kontakta kundservice eller på telefon +46 771 666 700.
1. Beställning
Antal personer, pris, logi samt övriga produkter och tjänster som ska levereras av hotellet framgår av bekräftelsen som gästen mottar efter beställning. Barn upp till 9 år har möjlighet att sova i föräldrarnas säng utan extra kostnad.
Kommersiell verksamhet i samband med vistelsen ska avtalas med hotellet.
2. Prisavtalets giltighet
De avtalade priserna är bindande för bägge parter men hotellet förbehåller sig dock rätten att justera priserna som följd av ändrade kostnader vid ökade skatter och avgifter eller andra förhållanden utanför hotellets kontroll.
3. Ändring och avbeställning
Vilka bokningsregler som gäller för din bokning beror på vilken typ av bokning du har gjort. Kontrollera alltid vilka regler som gäller för din bokning. Dessa visas på din bokningsbekräftelse. Här kan du läsa mer om de olika reglerna för avbokning:
3.1 Garanterat till kl. 16.00 Hotellet är skyldigt att erbjuda rum till gästen fram till kl. 16.00 på ankomstdagen. Har gästen inte avbeställt eller kommit innan denna tidpunkt kan hotellet avboka rummet utan att kontakta gästen.
3.2 Garanti Reservationen garanteras via företagsavtal, resebyrå eller med kreditkort. Hotellet håller reservationen bekräftad fram till kl. 07.00 morgonen efter. Avbeställning av garanterad reservation måste göras senast kl. 16.00 på ankomstdagen. Om gästen inte kommer, eller om gästen avbeställer efter kl. 16.00 måste man betala för en hotellnatt.
3.3 Avtalsbokningar För beställningar som görs av kunder med ett avtal med Strawberry (nya Nordic Choice Hotels) gäller beställnings-/avbeställningsreglerna som anges i kontraktet.
3.4 18-årsgräns För gäster som inte reser med föräldrar har vi en 18-årsgräns. Hotellet förbehåller sig rätten att häva bokningen om giltig legitimation inte kan uppvisas.
3.5 Bokning med bonuspoäng Uttag av bonuspoäng förutsätter medlemskap i Strawberry och att det finns tillräckligt med giltiga bonuspoäng på medlemskontot för att täcka poängkostnaden för hela vistelsen. För avbeställningar inom ordinarie avbeställningstid kan den utnyttjade bonuspoängen återföras, förutsatt att bonuspoängen inte har förfallit.
4. Betalning
4.1 Kontant betalning Vid kontant betalning kommer hotellet kräva antingen en kontantdeposition vid incheckning eller kreditkortsgaranti.
4.2 Kortbetalning Strawberry (nya Nordic Choice Hotels) accepterar betalning från följande kreditkortsföretag: Visa, American Express, MasterCard, Diners och Eurocard. För beställning via vår webbplats accepterar vi Visa, American Express, MasterCard och Diners.
4.3 Faktureringspolicy Fakturering ska avtalas innan vistelsen börjar. Kreditupplysning kommer då att göras. Vistelse under NOK 5 000 kan inte faktureras.
5. In- och utcheckningstider
Beställda hotellrum garanteras att vara klar för incheckning från kl.15.00 på ankomstdagen. Utcheckning avgörs per hotell, vanligtvis klockan 12.00 på avresedagen.
6. Ansvar för skada
Gästen, eller den som står som garant för rummet ansvarar för skador som uppstår som följd av oaktsamhet eller oförsvarligt uppträdande av gästen. Vi påminner om att alla Strawberrys hotell är rökfria. Vid överträdelse kommer hotellet att kräva ersättning för extra tvätt av rummet. Denna ersättning uppgår till 1 500 NOK och kommer att debiteras från sluträkning till gästen som står som ansvarig för rummet.
7. Force majeure
Händelser utanför avtalsparternas kontroll – exempelvis strejk, lockout, brand etc. som gör det omöjligt att uppfylla förpliktelserna i detta avtal – ger rätt till att häva avtalet utan ersättningsansvar.
8. Domstol
Alla tvister som kan uppstå mellan parterna i detta avtal (gästen och hotellet) ska behandlas enligt svensk lagstiftning. Om tvisten inte kan lösas i godo ska hotellets jurisdiktion gälla, med undantag för obligatoriska regler i konsumentavtal.